Cardtraders.eu

Skip to Main Content »

Search Site

You're currently on:

NOVO

Code of the Duelist 


cena 3,99€ za booster/78,00€ za box

Link Strike Starter Deck 

cena od 11,99€ za kos

Yu-Gi-Oh! Žargon

(SSYJ – slovar slovenskega Yu-Gi-Oh! jezika)

I - P

 # - C          D - H          I - P          R - S          Š - Z

I

 

Infinite Loop – neskončen (neprekinjen) krog

To je situacija, kadar z aktivacijo neke karte začnemo člen dogodkov, ki se ne bo nikoli končal. Zaradi tega je bilo uvedeno pravilo, ki pravi, da igralec ne sme aktivirati karte, za katero ve, da bo začele neskončen krog dogodkov, brez prekinitve.

Primer: Zamislimo si, da ima igralec na polju karti "Pole Position" in "Luminous Spark" ter pošast "Gemini Elf", ki ima z 1900 točkami najvišji napad in tako nanjo ne vpliva noben urok. Če nato nasprotnik v svoji potezi igra pošast "X-Head Canon" začne neprekinjen krog. Ker je "X-Head Canon" pošast atributa luči se zaradi karte "Luminous Spark"njen napad dvigne s 1800 napadalnih točk na 2300. Sedaj je to pošast z največ napada na polju in zaradi tega nanjo ne vpliva noben urok. Učinek karte "Luminous Spark" se izniči. Sedaj pošast "X-Head Canon" izgubi dodatnih 500 točk napada in učinek karte "Pole Position" se prenese nazaj na pošast "Gemini Elf". Sedaj "Luminous Spark" ponovne dvigne napad pošasti "X-Head Canon" in začne se neprekinjen krog, ki ga ni mogoče prekiniti.

Pomni: Kadar ponavljajoče se dogajanje kontrolira igralec je to dovoljeno, saj lahko igralec kadarkoli ustavi dogajanje.

 

Inflict – povzročiti

Izrazi, ki redko stoji sam, največkrat stoji skupaj v povezavi z škodo. Uporabimo ga kadar povzročimo škodo nasprotnikovim življenjskim točkam. Kakšne vrste škode lahko povzročimo lahko najdete v tem slovarju.

 

 

L

 

Level stopnja

Včasih je stopnja predstavljala moč pošasti. Danes ima stopnja drugačen pomen. Pri normalnih pošastih stopnja pošasti nam pove, kako lahko prikličemo kakšno pošast. Pošasti stopnje 4 ali manj lahko prikličemo brez žrtvovanja pošasti. Za priklic pošasti stopnje 5 in 6 moramo žrtvovati eno pošasti in za priklic pošasti stopnje 7 ali več moramo žrtvovati dve pošasti. Danes je stopnja pomembna za priklic synchro in xyz pošasti.

Pomni: Nekatere pošasti in karte imajo učinke, ki lahko spremenijo pogoje pod katerimi lahko prikličemo pošast neke stopnje.

Primer: "Umi", "Cost Down"

 

Life Pointsživljenjske točke

Življenjske točke predstavljajo koliko "zdravja, moči" še ima igralec. Oba igralca začneta dvoboj z 8000 življenjskimi točkami. Igralci, ki prvi izgubi vse točke, je razglašen za poraženca, sam se brez življenjskih točk ni zmožen bojevati. Igralec lahko svoje življenjske točke z učinki zviša ali zniža.

 

Lingering Effectdolgotrajni učinek

To so učinki, ki ostanejo prisotni v igri tudi po tem, ko karta, ki je aktiviran tak učinke, zapusti polje.

Primer: "Final Countdown", "Cold Wave", "Gold Sacrophagus"

 

Limited Editionlimitirana edicija

Oznaka na kartah, ki izidejo v limitirani nakladi. Običajno so to karte, ki izidejo v različnih edicijah kovinskih škatel, pa tudi promocijske karte.

 

Lockdownzaklenitev

Izraz opisuje situacijo, v kateri ima eden igralec delni ali popolni nadzor nad tam, kar lahko stori njegov nasprotnik. V tej situaciji ima drugi igralec zelo malo možnosti, da se reši te situacije. Takšne situacije nastanejo, kadar en igralec prepreči drugemu, da bi, igral kakšno karto, mu onemogoči dostopanje do določenih kart na polju.

 

Loop(ponavljajoč se krog)

Izraz za kombinacijo, ki jo igralec večkrat na potezo ponovi. Takšne kombinacije so običajno zelo močne in lahko prinesejo igralcu veliko prednost, ali na polju, ali v roki.

 

Lucksack – /

Izraz brez primernega slovenskega prevoda. Izraz opisuje situacijo v kateri igralec spremeni potek igre, s karto, katero je ravno povlekel z vrha svojega kupčka.

Zanimivost: V nekaterih videoigrah ima igralec možnost, da izbere določeno število kart in v težki situaciji ima možnost povleči eno od teh kart.

 

 

M

 

Main Deckglavni kupček

Naš glavni kupček s katerim igramo. Naš glavni kupček lahko vsebuje od 40 do 60 kart. Vanj lahko damo vse normalne pošasti, pošasti z učinki, uroke in pasti.

Več o kupčkih si lahko preberete pod geslom "Deck"

 

Main Phaseglavna faza

V glavni fazi lahko igralec odigra večino svojih kart. Igralec lahko opravi priklic pošasti, ali jo položil na polje v zakritem položaju. Igralec lahko spremeni položaj pošasti, prav tako pa lahko aktivira učinke in na polje položi uroke ali pasti. Igralec je na potezo dovolj samo en priklic ali položitev zakrite pošasti.

 

Main Phase 2druga glavna faza

Po končani fazi boja, vstopimo v drugo glavno fazo. V tej fazi lahko opravimo akcije, ki jih lahko opravimo v prvi glavni fazi. Še vedno velja pravilo, da lahko prikličemo samo eno pošast na potezo. Drugače naša dejanja niso omejena.

 

Maintenance Costcena vzdrževanja.

O plačevanje cene, za aktivacijo nekega učinka smo že govorili. Cena vzdrževanja je cena, ki jo moramo plačati, če želimo da neka karta ostane ne polju in da lahko še naprej koristimo njen učinek. Takšno ceno vzdrževanja moramo običajno plačati v fazi priprave ali v zaključni fazi.

Pomni: Cena vzdrževanja ne more biti izničena in njeno plačilo ne začne člena verige.

 

Marked Cardoznačena karta

Označena karta rečemo tisti karti, ki je na kakršenkoli način spremenjena ali označena, da jo njen igralec lahko prepozna in razlikuje od ostalih kart. Takšno označevanje kart se šteje kot goljufanje, saj igralec ve, katere je določena karta.

Zanimivost: V animirani seriji je več primerov igralcev, ki goljufa… In veste kaj? Goljufi vedno izgubijo.

 

Mass Monster Removalmnožično odstranjevanje pošasti

Redek izraz, ki s uporablja za karte, s pomočjo katerih se naenkrat znebimo večjega števila nasprotnikovih pošasti na njegovem polju.

Primer: "Dark Hole", "Mirror Force", "Torrential Tribute"

 

Mass Spell and Trap Removalmnožično odstranjevanje urokov in pasti

Prav tako redek izraz, ki se uporablja za karte, s katerimi se naenkrat znebimo več nasprotnikovih urokov in pasti na polju.

Primer: "Heavy Storm", "Giant Trunade"¸"Malovolent Catastrophe"

 

Match dvoboj

Dvoboj sestoji iz treh iger. Prvi igralec, ki zmaga dve igri je razglašen za zmagovalca dvoboja.

Zanimivost: Nekatere karte, kot na primer "Victory Dragon" lahko konča dvoboj z enim samim napadom. Vendar so karte s takšnimi učniki prepovedane v napredenem formatu igranja.

 

Maximum of 3 RulePravilo največ treh

To je pravilo, ki nam zapoveduje, da lahko v našem kupčku, (sem štejejo glavni kupček, pomožen oz. stranski in  extra oz. dodatni kupček), igramo največ 3 kopije ene karte z istim imenom. Seveda  pa obstaja lista prepovedanih in limitiranih kart, ki nam prepoveduje uporabe nekaterih kart oz. omeji število kopij, ki jih lahko igramo.

Pomni: Čeprav učinek neke pošasti pravi, da se njeno ime šteje kot ime druge pošasti, je njeno zapisano ime drugačno in zatorej lahko igramo 3 kopije vsake od teh pošasti.

 

Metagame (trenutna scena)

Ponovno en izraz brez ustreznega slovenskega prevoda. Izraz se nanaša na trenutno "sceno". To pomeni, da pod tem izrazom razumemo vse karte, kupčke, ki se igrajo v tem trenutku.

Scena se lahko spreminja s prihodom nove edicije ali pa s spremembo liste prepovedanih in limitiranih kart.

Pomni: Scena ni enaka po vsem svetu. Čeprav veljajo nekateri skupni trendi, se scena lahko spreminja od države to države.

 

Mill(millati)

Izraz, ki opiše učinek karte, ki igralca prisili, da z vrha svojega kupčka zavrže ali pošlje karte na pokopališče. Ta izraz slišimo največkrat pri uporabi arhetipa "Lightsworn".

 

Mimic - posnemanje

Redek izraz, ki se uporablja, da opiše zmožnost ene karte da posnema učinek neke druge. Večina takšnih učinkov je trajnih.

Primer: "Proto-Cyber Dragon", "Elemental HERO Neos Alius"

 

Minimum Deck Amountnajmanjše dovoljeno število kart v kupčku

Vsi vemo, da manj kart ko igraš v kupčku, večja je verjetnost, da boš v roko dobil karto, ki jo potrebuješ. Ta izraz se navezuje na pravilo, da lahko vsak kupček vsebuje najmanj 40 kart.

 

Mirror Matchdvoboj z ogledalom

Gre za pogost izraz, ki opisuje situacijo, v kateri se pomerita dva igralca z enakim oz. zelo podobnim kupčkom, največkrat gre za kupček istega arhetipa.

Zanimvost: V večini videoiger najdete nasprotnika, največkrat je to lik nekakšnega dvobojevalnega računalnika, ki uporablja isti kupček kot vi v tistem trenutku.

 

Missplay napačna poteza

Za izraz uporabimo, da označimo neko potezo za napačno. Skozi igro se nam lahko zgodi, da se prej ali slej zavemo, da smo naredili kakšno napačno potezo. To ne pomeni, da smo prekršili pravila igra, ampak, da smo odigrali slabše kot bi lahko in tako našemu nasprotniku omogočili, da je prišel oz. pride do prednosti.

Pomni: Vsakemu igralcu se kdaj pa kdaj zgodi da odigra narobe oz. ne po svojih najboljših močeh. To, da prepoznaš svojo napačno potezo je velik korak k temu da izboljšaš svojo igro. Velik igralcev izgubi in se čudi zakaj, saj so prepričani, da niso napravili nič narobe. Če boš kot igralec poznal svoje napačne poteze se boš lahko iz njih naučil in naslednjič boš odigral bolje. Zato bodi vedno pozoren ko igraš in se koncentriraj na igro.

 

Missprintnapaka v tisku

Pri produkciji kart se lahko zgodi da pride do kakšne "napake". Običajno te napake ne dodajo nič k vrednosti karte. Najpogostejša "napaka" je, da pri tikanju zmanjka barve. Takšne karte se ne štejejo kot karte z napako v tisku. Lahko se tudi zgodi, da pri do napake pri rezanju kart, tudi takšne karte uradno ne štejejo kot karte z napako v tisku. Prava napaka v tisku je, kadar pride do napake v sliki ali učinku natisnjene karte.

Čeprav so vse karte pregledane preden so razposlane na trg, se lahko pripeti, da se kdaj pa kdaj iz tovarne izmuzne kakšna karta z napako. Takšne karte so zelo zanimive, predvsem za zbiratelje.

 

Missing the timingzgrešen čas za aktivacijo učinka

V nekaterih primerih se neobvezen (poljuben) učinek aktivira, ko se zgodi določena situacija. Takšen učinek lahko aktiviramo samo takrat, če je bila situacija, ki sproži tak učinek zadnja v členu verige. Če se po situaciji za aktivacijo neobveznega učinka zgodi še kaj, poljuben učinek zgreši pravilen čas za svoje aktivacijo in se tako ne more ustrezno aktivirati.

 

 

N

 

Nerfoslabiti

Izraz, ki opisuje negativno spremembo učinka ali pravila določene karte. Ta izraz se uporablja tudi, kadar se spremeni status kakšne karte na lestvici prepovedanih in limitiranih kart. Izraz pa največkrat zasledimo ko se neka nova karta pojavi v animirani seriji. Tam imajo nekatere karte izjemo močne učinke in preden se tak karta izda se njen učinek oslabi, tako da je primerna za igro in ob igranju ne ustvari prevelike prednosti.

Pomni: Čeprav ima ta izraz negativen pomen pa takšno dejanje ni vedno slabo. Večina igralcev pozdravlja spremembe kadar se kakšne zelo močna karta prestavi na listo prepovedanih in limitiranih kart.

 

Negateizničiti

Izničiti pomeni preprečiti aktivacijo karte, njenega učinka ali priklica pošasti

Primer: Če igralec aktivira karto "Dark Hole" in nasprotnik se odzove s karto "Mystical Space Typhoon" bo na pokopališče poslana samo karta "Dark Hole". Njen učinek bo še vedno ostal prisoten na polju in bo uničil vse pošasti

Pomni: uničiti karto ni enako kot izničiti

 

Netdecking(kopiranje kupčka)

Tudi ta izraz nima primernega izraza pri nas. Gre za dejanje, ko igralec kopira kupček uspešnega igralca na enem izmed večjih turnirjev, namesto, da bi si sam sestavil svoj kupček.

Na žalost je dandanes ta pojav zelo pogost in postal že prava stalnica pri sestavljanju kupčkov.

Pomni: Bodi izviren in originalen. Ne zanašaj se na uspehe drugih igralcev z enakim kupčkom, saj tebi tak kupček morda ne bo odgovarjal.

 

Nomi pošast s posebnimi pravili za priklic

Japonski izraz, ki velja za pošasti, ki ne morejo biti priklicane z normalnim ali posebnim priklicem, razen da izpolnijo posebno zahtevo, ki piše na karti.

Primer: "Judgment Dragon", "Rainbow Dark Dragon", "Shooting Quasar Dragon"

 

Normal Monsternormalna (navadna) pošast

Normalna pošast je vsaka pošast brez posebnega učinka. Te karte so navadno rumene barve. Na mestu, kjer kartam z učinkom piše učinek, se pri normalnih pošastih pojavlja kratek opis pošasti. V zameno, da so te karte brez učinka, so običajno močne v napadu in obrambi.

 

Normal Setnavaden priklic z licem navzdol

Gre za navaden priklic, kjer pošast iz roke, brez žrtvovanje druge pošasti, prikličemo v obrambni položaj, z licem navzdol. Tako lahko igramo tudi urok in past, le da ju igramo horizontalno in v cono za pasti in uroke.

 

Normal Summonnavaden priklic pošasti

Navaden priklic pošasti lahko igralec opravi enkrat na potezo. Priklic pošasti z licem navzdol prav tako velja kot priklic pošasti. Nekatere karte, kot npr "Ultimate Offering" ali "Double Summon" nam dovoli, da v eni potezi na navaden način prikličemo več kot eno pošast. Samo pošasti stopnje 4 ali manj so lahko priklicane na navaden način. Pošasti višje stopnje lahko prikličemo ali z žrtvovanjem pošasti ali s posebnim priklicem.

 

Nuke raznesti

To je eden od izrazov, ki se uporabljajo bolj redko. Njegov pomen je enak, kot pomen izraza "Blow", torej da uničimo vse ali večino kart na polju. Več o tej temi si lahko preberete pod geslom"Blow".

 

 

O

 

OCG (Original Card Game) – /

To je ime za različico kart, ki jih izdaja Konami na področju Japonske in nekaterih drugih delih Azije. Karte so natisnjene v japonskem in korejske jeziku. Hrbtna stran zgleda drugače, kot pri kartah, koti jih poznamo mi. Uporaba takšnih kart pri nas ni dovoljena.

 

Odds možnost za nek dogodek (verjetnost)

Angleški izraz, ki pomeni možnosti za nek dogodek. Pri igranju ni vedno dovolj da se koncentriramo samo na svojo igro. Pomembno je razmišljati tudi o nasprotniku in njegovih kartah. Potrebno je razmišljati o možnostih, ki se pojavljajo med igro.

Primer: Smo pozno v tretji igri dvoboja. Mi imamo še 400 življenjskih točk, naš nasprotnik pa 2500. Naš nasprotnik ima v rokah 4 karte in že 2 potezi ni naredil nič. V naši potezi smo na polje  priklicali pošast "Elemental HERO Neos Alius". Sedaj moramo razmišljati o možnostih. Smo že pozno v tretji igri, večina kart iz naših kupčkov je že na pokopališču. Kakšna je verjetnost da ima naš nasprotnik v roki pošast "Gorz the Emissary od Darkness"? Če pomislimo na to, da naš nasprotnik še dve potezi ni igral nobene karte je te možnost zelo visoka. Če ima nasprotnik "Gorza" in mi napademo bomo v naslednji potezi izgubili… Kaj lahko naredimo, da se izognemo tej situaciji? In ko razmišljamo na tak način, razmišljamo o možnostih za nek dogodek…

 

Open Fieldodprto polje

Sledi…

 

Original Artworkoriginalna slika

Veliko kart je bilo že večkrat natisnjenih in pri novejših tiskih se lahko slika kart spremeni.

Kartam z drugačno sliko kot z originalno rečemo karte z alternativno sliko.

Primer: "Kuriboh", "Cyber Dragon"

 

Original ATK & DEForiginalne točke napada in obrambe

Tako se reče številu točk napada in obrambe, ki je natisnjeno na karti. Kartam lahko za različnim učinki kart povečamo ali zmanjšamo njihove napadalne ali obrambne točke. Nekateri učinki kart ignorirajo takšne spremembe in ciljajo na originalne, torej natisnjene točke napada in obrambe.

 

Original Printoriginalni natis

Veliko karto je bilo že velikokrat ponovno natisnjenih. Tale izraz se nanaša na prvi tisk neke karte in na njene ponovne natise.

Primer: Karta "Mirror Force" je bila že večkrat ponovno natisnjena, če govorimo o originalnem natisu te karte mislimo na karto, ki je izšla v ediciji MRD, "Metal Raiders"

 

OTK (One Turn Kill) – zmaga v eni potezi

Zmaga v eni potezi se zgodi, kadar igralec v eni sami potezi zniža nasprotnikove življenjske točke iz 8000 na 0. To je podobno zmagi v prvi potezi, le da se lahko zmaga v eni potezi zgodi kadarkoli v času dvoboja.

 

Out of Printizven tiska

Izraz za karte oz. za edicijo kart, ki se je več ne tiska. Običajno se edicija tiska 12 mesecev po njenemu izidu. Kasneje se karte te edicije dobijo samo v trgovinah do razprodaje zalog.

 

Overextending - /

Tudi tale izraz je v slovenščini brez primernega dvojnika. Gre za situacijo v kateri eden od igralcev brez potrebe, oz. bolj kot je potrebno, igra veliko število pošasti in/ali urokov in pasti brez ustrezne zaščite za te karte. Tako postane ranljiv za karte, kot so "Dark Hole", "Heavy Storm", "Mirror Force"

 

Ownerlastnik

Igralec je lastnik svojih kart, ki jih ima v svojih kupčkih. Medtem, ko lahko naš nasprotnik prevzame kontrolo na našimi kartami, smo mi še vedno lastniki. Po je pomembno, saj učinki nekaterih kart zahtevajo, da se karta vrne njenemu lastniku.

 

 

P

 

Pass – predati potezo

Včasih se je ta izraz uporabljal samo kadar smo končali potezo, največkrat, kadar smo končali potezo, brez da bi karkoli storili. Sedaj, ko prioritete ni več, ima ta termin dosti večji pomen in vlogo. Kadar imamo možnost, da se na neko dejanje odzovemo, in tega ne želimo storimo zdaj rečemo "pass". Sedaj ima naš nasprotnik možnost da se odzove, na našo zadnje dejanje. Če tudi nasprotnik reče "pass", potem se igra vrne v stanje "odprtega polja".

 

Payplačati

Izraz plačati pomeni, da bomo plačali ceno za aktivacijo nekega učinka.

Več o tem si lahko preberete pod geslom "Cost".

 

Phasefaza

Vsaka poteza sestoji iz 6 faz. Iz faze vleke karte, faze priprave, glavne faze, faze boja, druge glavne faze in zaključne faze. Bolj podrobno o posamezni fazi si lahko preberete pod njenim geslom.

 

Piercing prebadati (prebadanje)

To je izraz za učinek s kateri lahko neka pošast prebode skozi obrambne točke nekatere pošasti. V takšnem primeru, če pošast s prebadajočim učinkom uniči pošasti v obrambnem položaju se razlika v napadu in obrambi odšteje od življenjskih točk igralca, ki je imel pošast v obrambi.

Primer: Igralec 1 ima na polju pošast "Dark Driceratops" z 2400 točkami napada in učinkom prebadanja in z njo napada nasprotnikovo pošast v obrambi "Mystical Elf" z 2000 točkami obrambe. V tem primeru bo igralec, ki je kontroliral pošast "Mystical Elf" izgubil 400 življenjskih točk.

 

Playing Fieldigralno polje

Igralno polje je poje na katerem igramo. Vsak igralec ima svoje polje. Na polju najdemo 5 področij za pošasti, 5 področij za uroke in pasti, področje za kupček, področje za pokopališče, področje za karto igralnega polja in področje za dodatni (extra) kupček. Področja za pregnane karte ni na polju.

 

Pick up a carddvigni karto

Učinki nekaterih kart nam omogočajo, da dvignemo karte z našem kupčke. Primer take karte je "Magical Merchant", ki nam omogoča da dvigujemo karte z naše kupčka vse dokler ne dvignemo uroka ali pasti.

Pomni: dvigniti karto ni enako kot potegniti karto

 

Priorityprioriteta

Zelo pomemben izraz, ki ga ni najlažje razložiti. Poizkušamo prioriteto razumeti kor pravico igralca, da aktivira svojo karto tako, da bo ta karta zasedla prvi člen v verigi. Prioriteta nam ne dovoli, da igralec avtomatično, brez verige, aktivira in razreši učinek neke karte. Prav tako nam ne omogoča razrešitve učinka kot prvi člen v verigi verigi, zgolj njegovo aktivacijo. Prioriteta nam pove, kdo lahko v kateri situaciji aktivira kateri karto.

Pomni1: Karta sama nima nikoli prioritete. Prioriteto ima igralec.

Pomni2: Igralec, ki je na potezi ima vedno prvi prioriteto.

POZOR: Po najnovejših pravilih prioritete ni več. Prioriteta je bila za mnoge igralce težko razumljiv pojem in je bilo mnogokrat narobe uporabljena. Sedaj teh težav ne bo več. Po novem se govori o "Open Field" oz. o odprtem polju. Več o tem si boste lahko prebrali naslednjič, pod ustreznim geslom, ko bomo slovar posodobili.

 

Problem-Solving Card Textbesedilo karte, ki rešuje problem

Gre za iniciativo, s katero Konami izdaja prenovljena besedila učinkov določenih kart, tako da so le ti lažje razumljivi. Tako je izraz "odstranimo iz igre" postal "preženemo" ali pa "odstraniti s polja" je zdaj "zapustiti polje".

 

Proxy - /

Izraz brez ustrezne slovenske sopomenke. Izraz uporabljamo kadar uporabimo ene karte uporabimo neko drugo. Kadar nam kakšna karta manjka, ko tako nadomestimo z drugo karto, ali pa enostavno z listkom, na katerega napišemo ime karta.

Pomni: Uporaba t.i. "proxyjev" na turnirjih ni dovoljena.

 

 # - C          D - H          I - P          R - S          Š - Z