Cardtraders.eu

Skip to Main Content »

Search Site

You're currently on:

NOVO

Code of the Duelist 


cena 3,99€ za booster/78,00€ za box

Link Strike Starter Deck 

cena od 11,99€ za kos

Yu-Gi-Oh! Žargon

(SSYJ – slovar slovenskega Yu-Gi-Oh! jezika)

D - H

 # - C          D - H          I - P          R - S          Š - Z

D

 

Damage škoda

Obstajata dva načina, kako lahko naše življenjske točke dobijo škode, in sicer preko bitke ali preko učinkov. Škoda preko bitke, je vsa škoda, ki jo povzročimo nasprotniku z napadi naših pošasti. Vsej ostali škodi ki jo povzročimo, rečemo škoda preko učinkov.

Pomni: Kadar moramo plačati življenjske točke kot ceno za aktivacijo kakšnega učinka, ta škoda ne šteje kot škoda preko učinka.

 

Damage calculationizračun škode

To je proces v katerem izračunamo koliko škode smo utrpeli mi ali naš nasprotnik, po tem ko je napadla ena ali več počasti in je bila morda uničena kakšna pošast.

 

Dead Draw(mrtva karta)

Izraza se nanaša na karto, ki je v danem trenutku neuporabna oz. nam ne pomaga, kadar jo potegnemo z vrha kupčka ali jo kako drugače dodamo v našo roko.

Pomni: Glede na potek igre lahko tudi zelo močne karte postanejo neuporabne.

Primer: Morda imamo v roki karto "Pot of Avarice" a na pokopališču nimamo dovolj pošasti, da jo aktiviramo.

 

Deckkupček

Kupček kart s katerim igramo. Glavni kupček mora vsebovati med 40 in 60 kart. Pomožni (stranski)  in  dodatni (extra) kupček lahko vsebujeta od 0 do 15 kart. Karte v pomožnem in dodatnem kupčku, se ne štejejo k številu kart v glavnem kupčku.
Pomni: Manj kart ko igraš v kupčku, večaj je verjetnost, da boš prej prišel do karte, ki jo potrebuješ in tako boš hitreje in lažje zmagal.

 

Deck Fattenerdebeljenje kupčka

Izraz opisuje strategijo pri kateri uporabljamo karte s katerimi lahko vračamo karte nazaj v naš kupček.

Primer: "Pot of Avarice", "Pot od Generosity"

 

Deck outizpraznjene kupčka

Izraz, ki ga uporabljamo, kadar igralec nima več kart v svojem kupčku. Kadar je igralec brez kart v kupčku in mora potegniti karto je ta igralec avtomatsko izgubil.

Primer: pogost pojav pri arhetipu "Lightsworn" in "Laval"

 

Deck Thinnerzmanjševanje kupčka

Izraz za karte, ki nam omogočajo, da zmanjšamo število kart v našem kupčku. Tako se naša možnost da potegnemo pravo karto hitro poveča.

Primer: "Card Trooper", "Ryko, Lightsworn Hunter"

 

Declarenapoved

Izraz, ki se največkrat uporablja v povezavi z napadom pošasti. Napovemo napad pošasti. Izraz se uporablja tudi, kadar karta od nas zahteva, da napovemo tip karte, pošast, urok ali past.

 

DEFobrambne točke

Obrambne točke so točke ki nam povedo kako močna je pošast, kadar se nahaja v obrambnem položaju.

Primer1: Če nasprotnik napade našo pošast v obrambnem položaju in so naše obrambne toke nižje od napadalnih točk nasprotnikove pošasti, potem se naša pošast uniči, vendar ne utrpimo škode na naših življenjskih točkah.

Primer2: Če ima nasprotnikova pošast, ki nas napade, manjše število napadalnih točk, kot naša pošast obrambnih točk v obrambnem položaju, potem se ne uniči nobena pošast, vendar nasprotnik izgubi toliko življenjskih točk, kolikor je razlika med napadalnimi in obrambnimi točkami obeh pošasti.
Pomni: Nekatere pošasti imajo učinke, ki jih omogočajo da ne morejo biti uničene preko boja, spet druge, nam lahko znižajo življenjske točke, čeprav so napadle pošast v obrambnem položaju.

 

Defense Positionobrambni položaj

Izraz za bojni položaj v katere je pošast postavljena horizontalno na polju. Pošast v obrambnem položaju je lahko obrnjena z licem navzgor ali navzdol. Kadar je pošast v obrambnem položaju se v bitki upoštevajo njene obrambne točke.

Pomni: Karta je v obrambi položaju lahko priklicana samo z licem navzdol. (Izjema je učinek karte "Light of Intervention").

 

Designateciljati

Drug angleški izraz za izraz "Target", o.p. cilj oz. tarča. Izraz opisuje učinke, ki ciljajo na določeno karto. Več o ciljanju učinki si lahko preberete pod geslom "Target"

 

Destroyuničiti

Izraz opisuje enega od načinov, kako pošljemo neko karto z polja na pokopališče. Karte so lahko uničene preko posebnih učinkov ali preko napadov pošasti. Kadar je karta uničena gre vedno na pokopališče, razen če je na polju karta, katere učinek od nas zahteva drugače.

Pomni: Zavreči karto iz roke na pokopališče, žrtvovati karto, jo pregnati ali preprosto poslati na pokopališče ni enako kot uničiti.

Primer: Če uporabimo pošasti za poseben synchro priklic pošasti, potem so te pošasti preprosto poslane na pokopališče in ne uničene.

 

Destroyed by battlepošast uničena v  boja

Izraz ki se uporablja kadar je kakšna pošast uničena v boju. Izraz je pomemben, saj se učinki nekaterih kart aktivirajo samo takrat, kadar so te karte uničene preko boja.

Primer: "Mystic Tomato"

 

Detach odstranitev

Pomeni poslati materialno pošast izpod xyz pošasti na pokopališče. Top se pogosto zgodi, ko želimo aktivirati učinek neke xyz pošasti

Pomni: xyz materialne pošasti, ki so pod xyz pošastjo niso na polju. Tako, da če izpod xyz pošasti odstranimo pošast z učinkom, ki se aktiviraj, kot je karta poslana s polja na pokopališče, se ta učinek na aktivira.

 

Direct attackneposreden napad

Kadar je naš nasprotnik brez pošasti na polju, takrat lahko naše pošasti napadejo neposredno. To pomeni, da se vse njihove napadalne točke odštejejo od življenjskih točk nasprotnika.

Pomni: Nekatere pošasti imajo učinek, ki jih omogoča, da napadejo neposredno tudi takrat, ko ima nasprotnik na polju eno ali več pošasti.

Primer: "Inaba White Rabbit", "Drill Warrior"

 

Discard - zavreči karto

Izraz, ki opisuje učinke, ki nas prisilijo v to, da moramo iz naše roke zavreči eno ali več kart.

Karte, ki jih zavržemo gredo na pokopališče, razen v primeru, če je na polju kakšna karta, ki nam preprečuje, npr. "Macro Cosmos", v tem primeru bodo karte, ki jih zavržemo pregnane.

Pomni1: Nekatere karte dobijo svoje učinek, kadar jih zavržemo iz roke, vendar POZOR. Zavreči karto za aktivacijo karte "Lightening Vortex", "Raigeki Break", pomeni plačati ceno za aktivacijo učinka. V tem primeru naše pošasti ne dobijo svojega učinka.

Pomni2: Zavreči karto in poslati karto iz roke ni enako.

 

Ditch (zavreči)

Drug izraz za "Discard". Več o tej temi, si lahko preberete pod ustreznim geslom.

 

Double-edged Sworddvorezni meč

Redek izraz, ki se uporablja za karte, ki preprečijo škodljive učinke, a nam lahko v določenih situacijah tudi škodijo.

Primer: "Jinzo", "Royal Decree", "Skill Drain"

 

Double Tributer pošast dvojnega žrtvovanja

Izraz, ki opisuje učinek pošasti, ki je lahko žrtvujemo za priklic pošasti, ki običajno potrebuje dve žrtvovani pošasti. Običajno so ti učinki omejeni na tip ali atribut žrtvovane ali priklicane pošasti.

Primer: "Gellenduo", "Totem Dragon"

Pomni: Zmožnost dvojnega žrtvovanje je še vedno učinek, ki karte kot so "Skill Drain" takšen učinek izničijo.

 

Drawneodločen izid

Kadar življenjske točke obeh igralcev istočasno padejo na nič, potem se dvoboj konča z neodločenim izidom. Obstaja še nekaj drugih načinov, kako se dvoboj lahko konča neodločeno. Na turnirju se lahko dvoboj konča z neodločenim izidom, če imata igralca po pretečenem določenem času in 5 dodatnih potezah enako število življenjskih točk in enako število zmag (v tem dvoboju).

 

Draw a cardpotegniti karto

Potegniti karto pomeni, da dodamo karto z vrha našega kupčka v roko. Na začetku vsake naše poteze potegnemo eno karto z vrha našega kupčka. Včasih nam kak učinek preprečuje, da bi potegnili karto, npr. "Reckless Greed", obstajajo pa tudi karte, ki nam omogočajo da potegnemo več kart naenkrat, npr. "Allure of Darkness", "Destiny Draw", "Solar Recharge"

Pomni: Potegniti karto ni enako kot dodati karto v roko.

 

Draw Phasefaza vleke karte

To je prva faza igre. Igralec, ki je na potezi potegne 1 karto iz kupčka. Če Igralec v tej fazi ne more potegniti karte, ker mu je zmanjkalo kart v kupčku,  ta igralec izgubil igro. Pred prehodom v naslednjo fazo, fazo priprave, se lahko aktivirajo pasti in hitri uroki.

 

Duel dvoboj

Dvoboj je igra med dvema igralcema ali ekipama. Dvoboja sestoji iz treh iger. Igra se odigra ena na ena.  Vsak igralec začne z 8000 življenjskih točk. Kadar eden od igralcev izgubi vse življenjske točke je izgubil igro. Če igralec ne more potegniti karte z kupčke je izgubil. Če igralca istočasno izgubita vse življenjske točke potem je izid igre neodločen. Za zmago v dvoboju je potrebno zmagati dve igri.

 

Duelant igralec (dvobojevalec)

Pogost izraz, ki pa je neuraden. Izraz izvira iz animirane serije in opisuje vsakega igralca.

 

 

E

 

Effect Damageškoda preko učinkov

Vsa škoda, ki ni povzročena preko boja se imenuje škoda preko učinkov. Škodo preko učinkov lahko povzročijo pošasti, uroki in pasti.

Primer: "Marshmallon", "Poison of the Old Man", "Secret Barrel"

Pomni: Kadar moramo plačati življenjske točke kot ceno za aktivacijo kakšnega učinka, ta škoda ne šteje kot škoda preko učinka.

 

Effect Monsterpošast z učinkom

Nekatere pošasti imajo posebne sposobnosti imenovane učinki. Te karte so običajno oranžne barve. Če so druge barve, potem ob tipu pošasti piše da ima učinke. Učinek karte piše na mestu, kjer imajo navadne pošasti opis. Pošast ima lahko 5 vrst različnih učinkov. trajne učinke, zagonske učinke, učinke, ki se sprožijo, učinke kadar se obrnejo z licem navzgor in hitre učinke. Vsak učinek bo tudi posebej razložen.

 

End Phasezaključna faza

V to fazi vstopiš, tako da jo napoveš. V tej fazi vse učinke, ki se aktivirajo v zaključni fazi. Če imaš v roki več kot 6 kart, zavrži toliko kart, da jih boš imel v roki samo 6. Tudi v tej fazi lahko igralca aktivirata pasti in hitre uroke.

 

Equipopremiti

Izrazi, ki pomeni da eno pošast opremimo z eno ali več kartami. Običajno pošast opremimo z uroki, ki ji povečajo moč in podelijo dodatne učinke. Pošast lahko opremimo tudi s pošastmi in pastmi.

Primer: "Inzektor Hornet", "Inzektor Swrod - Zektkaliber", "Call of the Haunted"

 

 

F

 

Face-downz licem navzdol

Kadar rečemo, da je karte obrnjena z licem navzdol, pomeni da je obrnjena s hrbtno stranjo navzgor. Kadar na polje položimo urok ali past jo igramo z licem navzdol. Kadar prikličemo pošast v obrambni položaj, jo igramo z licem navzdol. Karte obrnjene z licem navzdol nimajo imena, tipa atributa, stopnje, napadalnih in obrambnih točk vse dokler niso obrnjene z licem navzgor.

 

Face-upz licem navzgor

Kadar je karta na polju položena z licem navzgor je vidna obema igralcema. Igralec ima kadarkoli pravico pogledati vsako karto na polju, ki je obrnjena z licem navzgor.

Pomni: Veliko učinkov cilja samo na karte, ki so obrnjene z licem navzgor.

 

Fake cardponarejena karta

Vsaka karta, ki ni bila izdana pod okriljem podjetja Konami je ponaredek.

Ponaredki se na prodajajo v trgovina, največkrat jih najdete na kakšnih sejmih. Večina ponaredkov je zelo slabe kvalitete in včasih se takoj opazi, kdaj je katera karta ponarejena. Igra z ponarejenimi kartami je na turnirjih prepovedana.

Pomni: Bodi pozoren, kadar kupuješ, menjavaš karte!  

 

Fast Effectshitri učinki

To je eden od zadnjih terminov, ki so prišli v igro. S tem izrazom opišem vse karte, kateri učinki imajo hitrost uroka 2 ali več.

 

Field advantageprednost na polju

Izraz, ki opisuje stanje na polju. Prednost imamo kadar imamo na polju več kart, ali pa boljše karte glede na dano situacijo. Imeti prednost na polju ne pomeni vedno, da imamo na polju največ pošasti ali najmočnejšo pošast. Uroki in Pati, ki varujejo karte na našem polju so velikokrat pomembne in prav te karte nam zagotavljajo in prinašajo prednost na polju

 

Flip Effect Monsterpošast z učinkom, ko se obrne z licem navzgor

To so pošasti, katerih učinki se aktivirajo kadar se obrnejo iz položaja z licem navzdol v položaj z licem navzgor. Prepoznamo jih tako, da jim na začetku opisa učinka na veliko piše FLIP. Če ja pošast napadena in se obrne z licem navzgor se njen učinek vedno aktivira, ne glede na to, ali je pošast uničena ali ne. Bodite pozorni na pošasti, na katerih piše, da se njihov učinek aktivira kadar so priklicane tako, da se obrnejo z licem navzgor, to so sprožilni učinki. Te pošasti ne dobijo učinka, če so uničene preko boja.

Primer: Strategije arhetipa "Worm" se vrti izključno okoli spreminjanja položaja pošasti

Pomni: ne zamenjati teh učinkov s sprožilnim učinkom "ko se ta pa pošast obrne z licem navzgor"

 

Flip Summonpriklic z obrnitvijo lica navzgor

Izraz opisuje potezo, kadar igralec sam prestavi pošast iz obrabnega položaja z licem navzdol v napadalni položaj (z lice navzgor). V eni potezi lahko obrnemo več pošasti, vendar lahko položaj ene pošasti spremenimo samo enkrat na potezo.

Pomni: Pošasti s sprožilnim učinkom ne dobijo svojega učinka če se obrnjene z licem navzgor v fazi boja.

 

Flipobrniti položaj

Pomeni spremeniti položaj karte iz položaja z licem navzdol v položaj z licem navzgor in obratno.

Pomni1: Če je karta, ki je v obrambnem položaju, se karta obrne z licem navzgor, vendar ne spremeni položaja.
Pomni2: Kadar sami prikličemo pošasti tako, da jo  iz obrambnem položaja z licem navzdol obrnemo z licem navzgor ji spremenimo položaj iz horizontalnega v vertikalnega.

 

Floater lebdeča pošast

Izraz za pošasti, ki s svojimi učinki poskrbijo, da se vrnejo nazaj na polje ali v roko, ali pa na svoje mesto pokličejo drugo pošast oz. karto. Te karte so zelo pomembne, saj te karte nikoli ne izgubimo, saj se le ta vrača, ali pa jo nadomestimo z drugo, torej gremo "1 za 1". S tako igro lahko zelo hitro pridemo do "prednosti v roki", kaj nam posledično daje prednost v igri.

Primer: "Wind-Up Rabbit", "Reborn Tengu"

 

FTK (First Turn Kill) – zmaga v prvi potezi

Pomeni, da je igralec v svoji prvi potezi premagal nasprotnika. Takšni scenariji so zelo redki vendar mogoči. Nekateri kupčki so sestavljeni prav tako, da zmagajo že v svoji prvi potezi. Na žalost, ali pa na srečo, tile kupčki niso zelo zanesljivi, zato jih tudi vidimo zelo redko.

 

Fusion Material Monsterpošasti, ki jih uporabimo kot fuzijski material za posebni priklic Fuzijske pošasti. Imena teh pošasti so napisana na fuzijski pošasti. Včasih nam fuzijska pošast dovoli, da namesto točno določene fuzijske materialne pošasti za njen priklic uporabimo zamenjalne fuzijske pošasti.

 

Fusion Substitute Monsterzamenjana fuzijska materialna  pošast

Takšna pošast je lahko uporabljena na mestu fuzijske materialne pošasti za poseben priklic . Takšne pošasti lahko uporabimo, samo kadar na to dovoli ali karta, ki jo uporabimo za poseben fuzijski priklic, ali fuzijska pošast sama.

Primer: "The Light – Hex-Sealed Fusion", "Elemental HERO the Shining"

 

Fusion Deckfuzijski kupček

Zastarel izraz, ki se ne uporablja več. Včasih smo v tale kupček dali naše fuzijske pošasti. Danes je ta kupček preimenovan v extra oz. dodatni kupček, kamor danes damo poleg naših fuzijskih pošasti tudi synchro in xyz pošasti.

 

Fusion Monsterfuzijska pošast

Fuzijska pošast je pošast, ki jo prikličemo s posebnim, največkrat "fuzijskim" priklicem. Vse fuzijske pošasti so vijolične barve. Nekatere so lahko priklicane samo s pomočjo drugih kart, največkrat urokov, spet druge lahko prikličemo tako, da pošasti na polju vrnemo v naš kupček.

Pomni: Če igraš fuzijske pošasti bodi pozoren na katere vse načine jih lahko prikličeš.

 

Fusion Summonfuzijski priklic

To je poseben priklic, s katerim prikličemo fuzijske pošasti. Največkrat te prikličemo s karto "Polymerization", ali kakšno drugo karto. V nekaterih primerih ne rabimo uporabimo nobene posebne karte, če to piše na fuzijski pošasti. Fuzijski priklic je eden on posebnih priklicev.

 

 

G

 

Game Mechanicsmehanike igre

Mehanike igre so avtomatski dogodki, ki se zgodijo zaradi pravil kako igra deluje.

Primer: Umakniti uničeno karto s polja je avtomatski dogodek.

 

Game State -  situacija v igri

Izraz, ki opisuje neko situacijo v igri. Te situacije se razlikujejo, z njo lahko mislimo na igrane karte ali pa zgolj na življenjske točke igralcev. Pomen je odvisen od konteksta, v katerem je izraz uporabljen.

 

Gemini Summondvojni priklic

Izraz, ki opisuje, da z normalnim priklicem prikličem pošast ki je že na polju. To lahko storimo samo pri tako imenovanih Gemini oz. dvojnih pošastih. Dvojne pošasti so oranžne barve, kar nakazuje, da so pošasti z učinki vendar so po našem priklicu dvojna pošast smatra za normalno. V napi naslednji potezi lahko nato namesto novega priklica ponovno prikličemo našo dvojno pošasti, ki je že na polju S tem dobi naša dvojna pošast učinek, ki je napisana na njen.

Primer: "Phoneix Gearfried", "Crusader of Endymion", "Gigaplant" 

 

Graveyard pokopališče

Sem gredo vse uničene in uporabljene karte. Nekatere karte in učinki nam lahko preprečijo da pošljemo karte na pokopališče. Druge karte nam omogočajo da karte na pokopališču ponovno uporabimo. Vsak igralec ima pravico kadarkoli preveriti karte na obeh pokopališčih.

Pomni: kart v svojem ali nasprotnikovem pokopališču ne smeš premešati. Če to storiš boš na turnirju avtomatsko izgubil igro.

 

 

H

 

Halveprepoloviti (razpoloviti)

Izraz, ki ga uporabimo, kadar s učinkom neke karte razpolovimo napad, obrambo ali življenjske točke.

Primer: "Shrink"

 

Handroka (karte v roki)

Ta izraz se navezuje na vse karte, ki jih igralec drži v svoji roki. Igralec ima lahko največ 6 kart v roki, ko konča svojo potezo. Če ima igralec v roki več kart, mora toliko kart poslati na pokopališče, da mu v roki ostane 6 kart. Igralec lahko igra karte iz svoje roke samo v potezi. Nekatere katere imajo učinke, ki nam dovolijo, da jih odigramo iz roke tudi v nasprotnikovi potezi.

 

Hand advantageprednost v roki

Pomeni, da imamo v roki več kart ko naš nasprotnik. Kadar imamo v roki več kart imamo več različnih možnosti, kako odigrati našo potezo. Kadar imamo več možnosti se lahko odločamo kako bomo igrali in nismo prisiljeni v slabe ali nezaželene poteze.

 

 # - C          D - H          I - P          R - S          Š - Z