Cardtraders.eu

Skip to Main Content »

Search Site

You're currently on:

NOVO

Code of the Duelist SE pack


 

cena 11,9€ za kos

Mega Tin 2017

cena 24,99€ za kos

Yu-Gi-Oh! Žargon

(SSYJ – slovar slovenskega Yu-Gi-Oh! jezika)

# - C

 # - C          D - H          I - P          R - S          Š - Z

#

 

1 for 1 cardkarta 1 za 1

Tako rečemo karti, ki jo uporabimo, da se znebimo ene karte z nasprotnikove strani polja. Prav tako rečemo tudi karti s katero zamenjamo eno karto na naši strani polja ali v naši roki z drugo karto.

Primer: "Smashing Ground", "Reinforcement of the Army"

 

1st Editionprva edicija

Prva izdaja je oznaka, ki jo imajo karte, ki izidejo v določenem času po tem ko izide nova edicija kart. Vse nadaljnje karte, ki izidejo v tej ediciji, nimajo te oznake in jim pravimo neomejene karte.

 

 

A

 

Absorptionabsorpcija

Take se imenuje zmožnost karte, da prevzame kontrolo nad pošastjo in se z njo opremi.

Primer: "Relinquished", "Underground Arachnid"

 

Activateaktivirati

Aktivirati urok ali pasti potemni igrati urok ali past z licem navzgor in tako začeti člen verige.

(Karto lahko igramo iz roke, ali pa jo obrnemo potem, ko je že bila na polju).

Aktivirati posebni učinek prav tako začne člen verige. To velja za pošasti kakor tudi za nekatere uroke in pasti. Učinki se lahko aktivirajo, ne samo na polju, ampak tudi v roki, na pokopališču… odvisno kaj piše na karti. Trajni učinki, katere koli karte, trajnega uroka, pasti ali pošasti se ne aktivirajo in ne začnejo člena verige.

Primer: Učinki kart ko sta "Magic Jammer" ali "Skilled Dark Magician" se lahko uporabijo samo kadar se aktivira urok in ne kadar se aktivira učinek uroka.

Pomni: Aktivirati karto ni enako kot aktivirati učinek karte!

 

Activation requirementzahteva za aktiviranje

Zahteva za aktiviranje je pogoj, ki mora biti izpolnjen, da se določena karta lahko aktivira.

Primer1: "Premature Burial"; zahteva za aktivacijo je plačilo 800 življenskih točk.

Primer2: "Magic Jammer"; zahteva za aktivacijo je zavreči eno karto iz roke

Primer3: "Mirror Force"; zahteva za aktivacijo je, da nasprotnik napove napad.

 

Alternate artworkalternativna slika

Ta izraz opisuje karte, katerih slika se razlikuje od  prvotne originalne slike kart.

Primer: "Dark Magician Girl", "Cyber Dragon"

 

Ante ruleAnte pravilo (igra za karte)

To pravilo je prepovedano na vseh uradnih turnirjih. Potem pravilu igralca po dogovoru igrata za karto ali karte in zmagovalec dobi vse karte. Pravilo izhaja iz animirane serije, kjer so igralci na zmago stavili svojo najbolj redko, najbolj vredno karto. Zmagovalec dvoboja je tako od nasprotnika dobil njegovo najboljšo karto. Po nekaterih pravilih karte za katere se igra ne smejo biti uporabljene, po drugih pravilih si zmagovalec lahko izbere poljubno karto iz nasprotnikovega kupčka.

 

Archtypearhetip

To je izraz za skupino kart, ki sledi določenim pravilom. Da različne karta spadajo k določenemu arhetipu, morajo te ime enako ime oz. del imena. Prav tako mora imeti vsak arhetip vsaj eno  karto ki ga podpira. To so karte, ki imajo v svojem besedilu ime Arhetipa in se navezujejo na njegove karte. Čeprav to ni pravilo je veliko število pošasti enega arhetipa običajno istega atributa in/ali vrste.

Primeri: "HERO", "Six Samurai", "Wind-Up"

 

Anti-Splashable - /

Kot že pove ime so to ravno nasprotne karte od tistih, ki jim pravimo "Splashable". To so karte, ki jih lahko igramo samo v enem kupčku. To so največkrat karte enega arhetipa, ki zaradi svojega učinka ne morejo biti igrane v drugih kupčkih

Primer: "Legendary Six Samurai - Kageki"

 

ATKnapadalne točke

Napadalne točke določajo kako močna je neka pošast, kadar napada oz. je napadena v napadalnem položaju.

Če sta obe pošasti v napadalnem položaju:

Primer1; Pošast z nižjim napadom je uničena, razlika med napadoma se odšteje od življenjskih točk igralca, od katerega je bila uničena pošast.

Primer2; Če imata pošasti enako število točk se obe uničita.
Primer3; Če ima obe pošasti 0 napadalnih točk se ne uniči nobena pošast.

Če napadamo pošast v obranem položaju:

Primer1; če je ima pošast, ki napada, enako število napadalnih točk, kot ima pošast obrambnih točk, potem se ne uniči nobena pošast in nihče ne izgubi življenjskih točk.

Primer2; če ima napadalna pošast več napadalnih točk, kot tima obramba pošast obrambnih točk, potem se pošast v obrambnem položaju uniči in nihče ne izgubi življenjskih točk.

Primer3; če ima pošast, ki napada, nižje številno napadalnih točk, kot ima obrambna pošast obrambnih točk, potem se ne uniči nobena pošast, vendar igralec, ki je napadel izgubi toliko življenjskih točk, kot je razlika med napadom in obrambo.

Pomni: To so osnovna pravila, vendar imajo nekatere pošasti poseben učinke, s katerimi lahko spremenijo razplet napada. Nekatere pošasti ne morejo biti uničene z napadom, spet druge lahko znižajo nasprotnikove življenjske točke, čeprav so napadle pošast v obrambi. Takšnih pošasti je več in imajo različne učinke. Bodo pozoren nanje.

 

Attack -  napad

Napad je dejanje, ki se zgodi v fazi boja. Da lahko igralec napade, mora imeti vsaj eno pošast v napadalnem položaju. (Izjemi sta "Total Defense Shogun" in "Elemental HERO Rampart Blaster"). Napadanje je eden od glavnih načinov, kako znižati življenjske točke nasprotnika.

Pomni: Napad nima hitrosti uroka in ne začne člena verige. Prav tako igralec, ki je napaden se na napad ne more odzvati z členom verige, lahko pa se nanj odzove.

 

Attack Positionnapadalni položaj

To je bojni položaj v katerem je karta na polju položena vertikalno z licem navzgor. V tem položaju napadalne točke predstavljajo moč pošasti. Razen v primeru, ko učinek karte zahteva, da se upoštevajo obrambne točke.

Karta v napadalnem položaju je vedno obrnjena z licem navzgor.

(Edina karta, ki lahko pošast v napadalnem položaju prestavi v položaj z licem navzdol je v  "Darkness Approaches").

Pomni: Ker so pošasti v napadalnem položaju običajno obrnjene navzdol, kadar govorim o pošasti ki so obrnjena navzdol, mislimo na pošasti, ki so v obrabnem položaju z licem navzdol.

 

Attributeatribut

Izraz za skupino v katero spada določena pošast. Poznamo 7 različnih atributov. Vsak atribut ima karte, ki so mu v podporo. Prav tako lahko zgradimo naš kupček okoli enega ali več atributov. Dobert primer za to je "Chaos" kupček, ki se vrti okoli pošasti dveh atributov.

 

 

B

 

Banish – pregnati

Izraz, ki je zamenjal dolgo frazo "odstrani iz igre". Karte ki so pregnane, ne ostanejo na polje ampak so z njega odstranjena. Karte ki so pregnane ne morejo več biti uporabljene v dvoboju (za razliko od kart na pokopališču), razen z posebnimi učinki kart, kot je npr. "Return from the different Dimension".

 

Battle Phasefaza boja

Faza boja je poljubna, kar pomeni, da jo lahko igralec preskoči in gre takoj v svojo zaključno fazo. Faza boja ej razdeljena na 4 korake in sicer na začetek boja, boj, obračun škode in konec boja. Drugi in tretji korak se ponovita vsakič ko igralec napade. S prvim korakom se bojna faza začne. Začne se tako, da igralec napove, da vstopa v fazo boja. V naslednjem koraku more igralec izbrati tarčo svojega napada. To je lahko nasprotnikova pošasti, ali če nasprotnik nima pošasti, lahko napademo direktno. V tretjem koraku se izračuna škoda, ki jo je povzročil boj. Zadnji korak nastopi, ko si napadel z vsemi pošasti, ali se odločiš, da si prenehal z napadanjem.

Pomni: Kardar pošast napade lahko pride do ponovitve napda. Več o tem lahko prebereš pod geslom "Replay"

 

Beatstick(pošast z visokim napadom)

Angleški izraz, ki nima ustreznega slovenskega prevoda. Izraz opisuje pošast, ki jo igralci uporabljajo zaradi njene surove moči napada. Sem spadajo različne pošasti. Take, ki imajo nizko stopnjo ali pa imajo enostavne pogoje za priklic. Vsem pa je skupno to, da imajo visoke napadalne točke. Seveda pa ni vsaka pošast z visokim napadom dober "Beatstick".

Primer: "Gene-Warped Werewolf", "Frostosaurus", "Cyber Dragon", "Green Baboon, Defender of the Forest", "Beast King Barbaros"

 

BKSS (Because Konami said so) – ker je tako rekel Konami

Izraz ki se uporablja kadar pravila nasprotujejo nekaterim učinkom kart, mehanikam igre ali njenim splošnim pravilom.

Primer: "Elemental HERO Rampart Blaster" Na karti piše, da lahko tale pošast napade nasprotnika neposredno kadar je v obrambnem položaju. Tako, kot je napisan učinek karte, si igralec razlaga, da lahko napade nasprotnika neposredno ne glede na to, ali nasprotnik nima na polju nobene pošasti ali jih ima več. Kljub temu pa je pravilo, da lahko "Elemental HERO Rampart Blaster" napade neposredno v obrambnem položaju samo takrat, kadar nasprotnik nima na polju nobene pošasti… BKSS

 

Blitzer - /

Angleški izraz, ki nima ustrezna slovenskega prevoda. To je izraz za karte, ki lahko s svojim učinkom uničijo vse karte na polju ali vse karte ene kategorije, pošasti ali pasti in uroke. Zaradi izjemno močnega učinka moramo pri večini teh karte plačati veliko ceno za aktivacijo

njihovega učinka, ni pa to vedno potrebno

Primer: "Beast King Barbaros", "Black Rose Dragon", "Thunder End Dragon". "Final Destiny"

 

Blowodpihniti

Izraz, ki se uporablja, kadar eden od igralcev uniči vse ali večino kart na polju. Ta izraz se je največkrat uporabljal ob aktivaciji učinka sycnhro pošasti "Black Rose Dragon", ki se s svojim učinkom uničil vse karte na polju.

 

Book (bookati)

Izraz, ki ga uporabimo ob aktivaciji uroka "Book of Moon", pomeni pa spremeniti položaj ene pošasti na polju iz napadalnega položaja v obrambni položaj z licem navzdol.

 

Booster Packpaketek (pokec)

Paketek kart vsebuje karte ene edicije. Vsak paketek ene edicije vsebuje 9 kart in vsaj ena izmed njih je redka. Kakšne redkost je ena izmed kart sledi matematičnem sistemu na potenco.

Izjema je Turbo Pack, ki vsebuje samo 3 karte…

Zanimivost: Barve paketkov si sledijo v določenem zaporedju

 

Bouncing (bounce) – odbijanje (odbiti)

Tale izraz opisuje učinek, ki vrača karta s polja nazaj v roko

Primer: "Penguin Soldier","Brionac, Dragon of the Ice Barrier"

Pomni: ne zamenjati izraza "bounce" s "spin"

 

Breakzlomiti (uničiti)

Redek izraz, ki se uporablja ob koriščenju učinka karte "Breaker the Magical Warrior". Breaker lahko z tem ko s sebe odstrani en čaroben števec uniči en urok ali past na polju. Za uničenje karte z tem učinkom se uporablja beseda "Break", kaj je tudi besedna igra z imenom karte.

 

Broken(premočna karta)

Izraz za karto, ki igralcu prinese ogromno prednost. Prav tako se izraz uporablja za karte, ki oblikujejo igro in imajo nanjo negativen vpliv. V naprednem formatu igre je večina teh kart na listi prepovedanih kart in se ne smejo uporabljati.

 

Burn(z)goreti

Napadanje s pošastmi ni edini način kako znižati nasprotnikove življenjske točke. Burn je izraz, ki opisuje škodo, ki jo igralcev nasprotniku povzroči ne z napadanjem, temveč z učinki kart. Namen je da nasprotnikove življenjske točke "zgorijo«

Primer: "Lava Golem", "Wave-Motion Canon", "Tremendous Fire", "Just Deserts"

 

 

C

 

Card advantageprednost v kartah

Način s katerim izražamo, kako dobro, profitno smo odigrali neko karto. Največkrat v primeru koliko kart smo imel v roki pred uporabo karte in koliko potem.

Primer1: "Pot of Greed" je karta ki nam omogoča da vlečemo dve karti in tako nastane situacijo v kateri imamo po igranju karte v roki eno karto več kot poprej.
Primer2: "Maxx C" nam omogoča, da povlečemo karto ob vsakem posebnem priklicu nasprotnikove pošasti.

Pomni: obstajajo tudi karte, ki nam dajejo prednost števila kart na polju, to so največkrat karte, ki s učinki na polje prikličejo eno ali več pošasti.

 

Card effectučinek karte

Učinek karte je vsak učinek, ki je v igro vnesen skozi uporabe kart. Učinek karte je napisan pod tipom pošasti in pod sliko uroka in pasti.

 

Card evolutions (Retrained Monsters) – razvoj kart

Izraz, ki opisuje pošasti, ki so jih ob njihovih ponatisih učinka in/ali ime. Njihove napadalne on obrambne točke ostajajo iste.

Primer: "Battle Ox" ---> "Enraged Battle Ox"

 

Card Numberštevilka karte

To je osemmestno številno, ki ga najdemo v desnem spodnjem kotu skoraj vsake karte. (ena izmed izjem je karte "Gate Guardian"). Te številke ne služijo nobenem namenu v igri sami.

Zanimivost: V nekaterih video igrah lahko igralec uporabi to številko kot geslo, da v igri odklene eno kopijo te karte.

 

Card Poolbazen kart

Neuraden izraz, ki se uporablja kadar govorimo o tem koliko različnih kart obstaja v igri.
Zanimivost: do danes obstaja 4961 različnih kart v TCG in 5431 različnih kart v OCG.

 

Card Ratiorazmerje kart

Izraz pomeni razmerje kart v našem kupčku. Tukaj gre velikokrat za natančne izračune, kakšno razmerje kart je najboljše, da bomo imel dober kupček.

Obstaja ena univerzalna formula za igralce začetnike in sicer naj bi kupček iz 40 kart vseboval 17 pošasti, ki jih lahko prikličemo brez žrtvovanja pošasti (sem spadajo tudi pošasti s posebnim priklicom), 3 pošasti, ki jih prikličemo z žrtvovanjem druge pošasti, 15 urokov in 5 pasti.

Pomni: Različni kupčki imajo različne strategije, tako da nekakšne univerzalne formule za sestavljanje dobrega kupčka ni. Poizkusi biti izviren in sestavi svoj kupček.

 

CC (Cookie Cutter) – (Kupček, ki ga ne sestavlja nek določen arhetip)

Tudi ta izraz nima ustrezna prevoda. Izraz opisuje kupček, ki sestoji iz različnih kart, različnih arhetipov, ali pa iz kart, ki sploh ne pripadajo kakršnemkoli arhetipu. Takšni kupčki običajno vsebujejo pošasti z veliko napadalnimi točkami in se osredotočajo na to, da nasprotnika potolčejo z silo. Tale izraz ima velikokrat negativen prizvok, saj se igralci takšnih kupčkov velikokrat znajdejo pod kritiko, da igrajo kupček, ki jim omogoča lahko zmago, brez truda.

 

Chainveriga

Veriga se ustvari, kadar en igralec aktivira učinek karte in nato drug igralec na to aktivacijo odzove z uporabo druge karte.

Primer: Igralec 1 aktivira karto "Mystical Space Typhoon". Igralec 2 na aktivacijo nasprotnikove karte odzove z aktivacijo svoje karte "Dark Bribe". Nato se igralec 1 odzove s karto "Solemn Judgment"

Veriga se vedno razreši v nasprotnem vrstnem redu, kot so bile karte aktivirane. Torej v našem primeru sej najprej razreši "Solemn Judgment", ki izniči učinek karte "Dark Bribe" in tako nič več ne stoji na poti karti učinku karte "Mystical Space Typhoon" ki se razreži nazadnje in nato uniči en urok ali pasti na polju.

Pomni: Nekatere poteze ne začnejo člene verige, tako da moram biti pozorni kdaj želimo aktivirati kakšno karto.

 

Chain Linkčlen verige

Kadar neka poteza začne člen verige, nato vsaka karta ki se igra v odziv na njeno aktivacijo, nadaljuje da člen verige. Ko je veriga "sestavljena", in nobeden on igralcev nima odziva na zadnjo igrano karto,  se veriga razreši. Veriga se razreši tako v nasprotnem vrstnem redu kot so bile karte igrane, tako se zadnji člen v verigi razreši najprej.

 

Champion Packpaketek prvakov

To je paketek, ki je nasledil turnirski paketek v Ameriki, Evropi, Avstraliji in Novi Zelandiji. Danes tega paketka ni več, njegov naslednik je Turbo paketek.

 

Column stolpec

Stoplec je izraz, ki se uporablja zelo redko. Da bi razumeli pomen stolpca si moramo predstavljati dve igralni polji, poravnani, eno nasprotni drugemu, kot da igramo dvoboj. Skupaj imata polji 5 stolpcev in vsak stolpec ima 4 cone. En stolpec tako sega on našega polja za igranje urokov in pasti horizontalno preko do nasprotnikovega polja za igranje urokov in pasti. Ta izraz je možno zaslediti v besedilu nekaterih kart ("Storm Shooter", "Senet Switch", "Blasting Fuse").

 

Combokombinacija

Kombinacija vsaj 2 ali več kart, katerih učinkih se aktivirajo v takšnem vrstnem redu, da je rezultat drugačen in/ali boljši, kot bi to bilo normalno mogoče. Včasih je cel kupček sestavljen okoli ene same močne kombinacije.

Primer: "Book of Moon" in "Nobleman of Crossout" Karta "Nobleman of Crossout" nam omogoča prežene eno pošast, ki je v obrambnem položaju z licem navzdol. "Book of Moon" pa nam omogoča da eno spremenimo položaj ene pošasti na polju iz napadalnega v obrambni položaj z licem navzdol. Nasprotnik ima pošast v napadalnem položaju in mi jo želimo pregnati. Ne morem pregnati samo z karto "Book of Moon", prav tako pa ne morem igrati karte "Nobleman of Crossout", saj nimamo ustrezne tarče na polju. Tako moramo najprej aktivirai "Book of Moon" in ko je pošast v pravilnem položaju lahko aktiviramo še "Nobleman of Crossout" in tako pridemo do želena učinka.

Pomni: Igra je zelo raznolika in nam omogoča nešteto število različnih kombinacij. Bodi izviren, išči svoje taktike in kombinacije.

 

Contact Fusionkontaktna fuzija

To je poseben načina fuzijskega priklica. Tale način uporabljamo samo določene pošasti in sicer "Elemental HERO Neos", "VWXYZ" in "Gladiator Beast". Pri takšni fuzijskem priklicu se materialne pošasti napisane na fuzijski karti vrnejo nazaj v naš kupček in ne gredo na pokopališče.

 

Continious Cardkontinuirana (trajna) karta

Kontinuirana karta je lahko urok ali past.

Trajni uroki imajo prvo hitrosti uroka in ostanejo na polju potem ko jih aktiviramo. Večina trajnih urokov ne začne člena verige.

Kontinuirane pasti po aktivaciji prav tako ostanejo na polju. Njihov učinek je prisoten ves čas. To pomeni dokler lahko igralec izpolnjuje pogoje za njeno aktivacijo ali dokler karta ni uničena.

 

Controlkontrola

Izraz, ki nam pove, kateri igralec lahko uporabi katero karto. Večino časa karta ostane v kontroli njenega igralca vendar obstajajo karte, ki nam omogočajo kontrol na nasprotnikovimi kartami.

Primer: "Change of Heart", "Creature Swap", "Enemy Controller"

 

Controllerupravljalec

Kadar je igralec na potezi lahko opravlja s kartami, ki so na njegovi strani polja, v njegovi roki, na njegovem pokopališču, tudi s tistimi, ki so bile pregnane. Izraz največkrat pomeni igralca, ki je na potezi.

 

Cost(cena)

Izraz, ki ga je zelo težko prevesti v slovenščino. Cost je tako cena, ki jo moramo "plačati", da lahko aktiviramo učinek neke karte. Kadar govorimo o "plačilu cene" je pomembno, da vemo dve stvari. Ceno moramo vedno plačati pred aktivacijo in ne kasneje in pa nikoli ne dobimo vračila za ceno, ki jo plačamo. S tem, ko plačamo ceno, naznanimo, da želimo aktivirat nek učinek določene karte. Če je učinek naše karte izničen, to pomeni, da karta nima več učinka, vendar ceno za njeno aktivacijo smo morali že plačati. Kljub temu, da je njen učinek izničen, ne dobim nazaj cene, ki smo jo plačali.

 

Counterštevci  

Nekatere karte imajo določeno število, kolikokrat lahko aktivirajo oz. uporabijo svoj učinek.

V primeru takšnih kart si pomagamo s števci, ki naj povedo, kolikokrat smo nek učinek že uporabili ali kolikokrat ga še lahko uporabimo.

 

Cover Cardkarta na naslovnici

Izraz, ki se navezuje na karto oz. na sliko karte, ki jo lahko vidimo na vsakem paketku neke edicije. Običajno naj bi to bila najboljša karta posamezne edicije, vendar temu ni vedno tako. Pravzaprav je to zelo redek pojav.

 

Cutprevzdigniti (cuttanje)

Izraz, ki se uporablja kadar prevzdignemo (razpolovimo) nasprotnikov kupček. To lahko storimo pred začetkom igre, ali med igro vsakič, ko naš nasprotnik premeša svoj kupček.

 # - C          D - H          I - P          R - S          Š - Z