Oj!

Skozi mesec se je nabralo nekaj vprašanj, niti približno pa ne toliko kot bi si želel. Jaz osebno vem, da se med igro pojavijo situacije ko nismo prepričani kako se bi razpletlo. Ali kako se naj bi razpletlo. Teh situacij je ogromno, malokdo pa je res tako pedanten, da bi si jih zapomnil in kasneje vprašal koga, ki o stvari ve več.

 

Nekaj igralcev pa me od časa do časa vseeno vpraša kakšno stvar.

Med drugim tudi sledeče primere.

 

 

Vprašanje na facebooku je bilo, kako se razplete situacija, kjer se chainata Forbidden Lance in Safe Zone.

Če aktiviramo na svojo pošast Safe zone in nasprotnik chaina Forbidden Lance, to pomeni, da se bo Lance resolval prvi in za njim Safe zone. Igralci zmotno mislijo, da Lance preprečuje kartam, da bi pošast targetale ali podobno. To ni res. Če je Inzektor Lancean, še vedno lahko equipa Horneta, le da ne dobi Hornetovih 500 napadalnih točk.

Tako tudi v tem primeru. Resolva se Lance, nato še Safe Zone. Zaradi sulice pošast ni imuna na nič in je uničena ko pride do tega. Do konca runde. Ko je konec poteze in Lancov effect izgine, pa Safe Zone deluje naprej in ščiti našo pošast.

Potem je bilo (tako je tudi prav) »follow up« vprašanje. Kako se stvari razpletejo, če je chain obratno sestavljen. Najprej Lance in nanj chainan Safe Zone.

Ja enako! Safe Zone se resolva prvi in od tega trenutka dalje je v veljavi njegov effect. Toda glede na to, da je Lance že v chainu in je že targetal pošast pred Safe Zoneovo protekcijo, se tudi ta uspešno resolva in naredi pošast imuno na spelle in trape, kar pomeni, da je pošast do konca poteze imuna tudi na Safe Zone. Karte kot so Safe Zone (in podobne), preprečujejo targetanje. Ko pa se to že zgodi, pa so nemočne. Te karte morajo biti aktivirane kot preventiva. Kajti chainanje Safe Zonea na effect, ki je pošast že targetal ne reši povsem nič, kvečjemu naredi škodo.

 

 

Urh igra Dragone in s prihodom Mermailov se je porajalo vprašanje missanja timinga. Popolnoma šolski primer kako se znebiti Pulsarjevega Effecta. Aktiviraš nekaj in chainaš Torrential, če je to mogoče. Primer je bil Genex Undine. Trigger effect. Ko je ta pošast summonana se aktivira njen trigger effect. Tako piše tudi v tekstu (kot na monarchih). Torej; Summon, odpre se summon response window. V tem oknu se aktivirajo vsi Torrentiali, BTHji, Compulsi in pa tudi vsi trigger effecti na katerih piše, da se aktivirajo ob summonu pošasti.

Trigger effecti so praviloma Chain link 1. Torej na summon Undinea se ustvari chain, on kot cost vrže enega waterja v grave (to se stori takoj), ker je to še vedno respondanje na summon lahko ateri koli od igralcev aktivira Torrential Tribute. Stvar razrešimo od zadaj. Najprej TT pobije polje. Zdaj je umrl tudi Pulsar, ki se želi aktivirati. Ne more se, ker se chain link 1, torej Undineov effect še ni razrešil. To pomeni missanje timinga. Da igralec ne sme aktivirati effecta svojega Pulsarja, ker uničenje pulsarja ni zadnja stvar, ki se zgodi. Undineov effect je.

 

 

Pred nekaj tedni, ko so izšli Mermaili, so se v kupčku začeli pojavljati Atlantean Marksmani. Atlantean Marksmanov effect uniči eno setano karto na polju. SETANO karto. Torej, če se karta chaina več ni setana. In ne bo uničena. Nekateri effecti bi karto uničili v vsakem primeru. Pri Marksmanu pa ni tako, saj v tekstu najdemo na koncu: »destroy that target« namesto »destroy it«. That target pomeni, da mora biti tarča ob uničenju popolnoma nespremenjena, enaka kot ob aktivaciji effecta. Če karto chainamo več ni setana karta ampak aktivirana/aktivna karta. Pri novejših kartah se ogromno vprašanj odgovori samo s tekstom, ker je vedno bolj nazoren.

 

 

Na OPENu se je pojavil tudi The End of Anubis. Karta s tekstom:

While this card is face-up on the field, all effects of spell, trap and monster cards that target a card(s) in the Graveyard or that activate in the graveyard are negated.

Vsekakor idealna karta za ta format, pomaga v boju proti Mermailom in Dark Worldom. Verjetno še kje. Zelo hitro so si effect igralci predstavljalo malo narobe oz. jo naredili boljšo kot je v resnici.

Medtem ko Anubis negira effecte Dark Worldov, i se aktivirajo po discardanju pa ne negira Summoning effecta Graphe. Grapha je še vedno lahko summonan. Ta effect se ne aktivira, ne začne chaina in skoraj, da ne velja za effect pošasti.

Takoj na mestu sem podvomil, da bi bilo res, da se Grapha ne more summonati v prisotnosti The End of Anubisa. In dvom je bil upravičen. Proti-argument je bil delovanje Dark Ruler Ha Desa, ki povozi Grapho v battlu. Dark RUles Ha Des res ne dovoljuje Graphi, da se ponovno prikliče iz pokopališča, to pa zato, ker povoženo pošast naredi, da je brez effectov na nek način. Naredi jo »vanilijo«. Delovanje Ha Desa in Anubisa ni primerljivo. Grapha se v prisotnosti Anubisa lahko summona.

 

Na Zagrebškem regionalsu se je pojavila dilema pri windup igralcih. Windup igralec, ko začene svoj mag/shark motor, hitro ostane brez praznih prostorov na polju. Navadno field sestavljajo Photon Papilloperative, Zenmaity, Magician in še ena pošast. Effect tega Magiciana še ni bil aktiviran, Zenmaity prikliče Windup Rabbita. Rabbit aktivira svoj effect in se umakne v Banishment.

Vprašanje je bilo, ali se lahko aktivira Magician. Ob aktivaciji Rabbita je bil field zabit in ni bilo prostora. Toda ob aktvaciji Magiciana, to je v novem chainu, je field prazen, oz. je en prostor prazen. Na tisto mesto magician prikliče še eno zadnjo pošast. Magicianov trigger je bil najden v prejšnjem chainu, ko se je Rabbit banishal, toda takrat se magician še ni aktiviral. Samo triggeral (kar sicer ni nobena akcija v yugiohu pomaga pa razumeti dogajanje okoli monster effectov). Magician se LAHKO aktivira v novem chainu, ker e zajček skočil v luknjo in se umaknil kolegom, da prikličejo Shock Masterja.

 

Na OPENu se je pojavila še ena situacija. Bila sta slovenski igralec proti hrvaškemu. Windup proti Dragonu, če me spomin ni izdal. Dragon je imel  setan Treacherous Trap Hole in 1300 življenjskih točk. Windup na polju 2 Rabbita. Ob napadu, je nasprotnik aktiviral Trap Hole in želel uničiti oba zajca. Enegea zajca je Windup poskušal odstraniti iz igre, da bi drugi preživel. Malo narobe si je razlagal delovanje Treacherous Trap Holea. Nihče ga ne obsoja, tekst na karti je obupen, na spletu pa nobenih pravil o tem.

Kot sodnik, sem bil poklican za mizo, da ugotovimo razplet situacije. Moja razsodba po krajšem raziskovanju in premisleku je bila, da se druga pošast uniči, kljub temu, da je ena izginila iz igre. Tako se presodil po preučevanju teksta karte in podobnih effectov. Kasneje, doma, me je zanimalo in sem šel podrobneje preverit.

Če se sodnik na turnirju moti in ga nihče ne prepriča o nasprotnem, je njegova beseda zadnja in njegova beseda pravilo za tisti turnir. Zato je dobro, da je sodnik oseba, ki ve kaj dela.

Našel sem le neuradno razsodbo nekega zelo spoštovanega sodnika iz tujine. On se je sprava uštel in razsodil napačno, kasneje, ko je raziskoval pa je svojo zmoto priznal in utemeljil. Preostala od pošasti se še vedno uniči, tudi, če ena nekam izgine, se effect ne ustavi, resolva se kolikor je mogoče.

PSCT je blagoslov, komaj čakam še več dnevno uporabljanih kart z novim tekstom.

 

Ena zanimiva še, našel sem jo naključno.

Summon Rescue Rabbit. Nasprotnik vrže Veilerja. Chainamo SVOJ Fiendish Chain. Fiendish se resolva prvi, negira Rabbita. Veiler se resolva brez effecta, ker nima kaj negirati, ker je rabbit že negiran. V novem chainu ko je ponovno open game state lahko aktiviramo Rabbitov effect, ga banishamo (torej odstranimo iz polja in iz Fiendisha), prikličemo dva dinozavra.

Tako prelisičimo Veilerja in igramo dalje.

 

Še nekaj krajših, ki ne potrebujejo daljše obrazložitve.

Lahko samo Banishaš za Gates of the Dark World brez Fienda v roki? Ne ne smeš.

Lahko negiramo Zanjijev effect, ki uničuje s Chariotom od GBjev? Ja lahko, trigger effect je.

Lahko vrneš tokena v roko? Lahko, ko je na polju je pošast kot vsaka druga. Potem izpuhti.

Lahko vrneš tokena za Genex Bridmana? Ne! Bridmanovo returnanje u roko je cost. Če cost ne more biti plačan tudi effect ne more biti aktiviran. Ker za Birdmana Tokena/Synchrota/Xyzja ne moremo poslati v roko (ker na birdmanu piše v roko!), tega ne moremo niti poskušati.

 

 

Tako, dovolje je za nekaj tednov. Vem, da ste me spraševale še kar nekaj vprašanj. Žal mi je, da si jih nisem pravočasno zapisal kam na papir. Tako sem jih pozabil.

 

Spodaj napišite svoja vprašanja, ki vas zanimajo o pravilih ali situacijah v igri Yugioh. Če vam jaz ne znam pomagati, potem vam ni pomoči!

 

Lep in uspešen dan želim, Matej Jakob, cardtraders.eu